perjantai 5. toukokuuta 2017

PRAHA

Ahoij! Lähdettiin viime lauantaina prahaan eikä kommelluksilta todellakaan vältytty. Myöhästyttiin meidän bussista mutta onneksi ei tarvinnu oottaa vaanku tunti nii tuli seurava bussi. Sitten päästiin vihdoin liikkeelle ja prahassa ostettiin heti kolmen päivän julkisenliikeenteen lippu ja menimme metrolla meidän hotellille. Tai oikeastaan se ei ollut hotelli vaan asunto jota joku vuokras ja se oli unelmien täyttymys. Ainaki nyt kun on asunut täälä meidän nykysellä hostellilla missä sängyt on varmaan kiveä ja siellä se sänky oli niin PEHMEÄ! Ja valitettavasti unohin ottaa sieltä kuvia mutta rakastuin siihen asuntoon. Ja parasta siellä oli se että peitto peitti mun varpaat. Meidän omalla hostellilla brnossa mun peitto on joku metri kertaa metri joten on ollu mummun kutomille villasukille tarvetta ettei varpaat jäädy nukkuessa.
Illalla opettajamme Satu oli myös prahassa lomalle joten hän tuli morjentaa meitä ja kyselemään kuulumisia. Ja tämän jälkeen lähdimme vähän kiertelemään kaupungille ja viettämään mallun läksiäisiä.

Lupauduin saattelemaan Mallun lentokentälle ja aamulla Mallu huomasi että meidän pitää lähteä melkeinpä heti. Hyppäsin sänkystä ylös ja viiden minuutin päästä oltiinki jo ovesta ulkona. Ja silloin ei kommelluksilta todellakaan vältytty... voitte lukea tarkemmin Mallun aikasemmasta postauksesta. Saattelin sitten Mallun lentokoneeseen ja tuli todella haikea fiilis. Me ei siis Mallun kanssa toisiamme ennen tätä reissua kovin hyvin tunnettu, mutta täälä meistä tuli todella hyvät ystävät. Ja aina jos oli huolia tai koti ikävä pystyi aina kertomaan Mallulle. Ja oon tosi onnellinen että sain jakaa tän kokemusen Mallun kanssa.
Oli muuten todella outoa kuulla SUOMEA. Lentokentällä oli niin paljon suomalaisia ja tuntu ihan järkyttävältä tajuta että minä ymmärrän heitä ja he ymmärtävät mua. Suuntasin takaisin hotellille kun sain Mallun hyvästeltyä. Nyt tajuttoman hyvä vinkki tähän väliin. Jos reissaatte Prahassa tai Brnossa Google maps on paras kaveri. Sieltä näkee todella hyvin miten julkinen liikenne liikkuu. Sen avustuksella pääsin bussilla ja metrolla takaisin hotellille. Sitten vähän herättelin Sesiliää ja Toni koska halusin lähteä kiertelemään kaupukia. Ja mullahan ei ole mitään haua missä toreilla ja missä kirkoilla ollaan käyty me vain käveltiin ja kateltiin ympärille. Joten taidan vain laitella kuvia tuosta päivästä.

Illalla meidän oli vain tarkoitus käydä pyörähtää hotellilla mut sinnehän me jäätiin. Itsellä ainakin väsy oli kova koska edellis yönä tuli nukuttua maksimissaan viisi tunti ja heti aamulla lähdin Mallua saatteleen. Mutta seuraavana päivänä ei haitannut ollenkaan koska hyvin nukutun yön jälkeen taas jaksoi. Meidän piti palauttaa avaimet jo yhdeltätoista. Löysimme sitten jonkun ison ostoskeskuksen missä sitten koko päivä rahoja tuhlatessa vierähtikin. Illalla palasimme takaisin tuttuun ja turvalliseen Brnoon.